top of page
חיפוש

כוס הקפה שלנו היא הלחם של פייסבוק



כוס קפה

לא נעים להודות, אבל אנחנו המוצרים של פייסבוק.

פייסבוק אמנם החלה דרכה כפלטפורמה "חברתית", שהפכה למעצמת על ענקית, אבל ... בשנים האחרונות, בואו נודה, לא חשוב כמה פעמים ערכנו סינון ומחקנו חברים, עדיין נותרנו, במקרה הטוב, עם לפחות 1/3 (ולעיתים הרבה יותר) "חברים" שאין לנו מושג ירוק מי הם, למה הם "חברים" שלנו ומה הקשר בינינו.

למה זה קורה לנו ?

זה קורה לנו כי אנחנו מוצר חכם ואינטליגנטי, והבנו בחושים המפותחים שלנו שזה נהדר לעסקים, נפלא לאגו, ובכלל - ככל שיהיו לנו יותר חברים, הקהל שלנו יתרחב, הפופולאריות שלנו תגדל ונצליח להעצים ולקדם פוסטים ולמכור טוב יותר את המוצר, השירות, או התדמית האישית שלנו.


למדנו כי ככל שיהיו לנו יותר חברים, יותר לייקים, יותר מעורבות בדף העסקי ובפוסטים שאנחנו כותבים, פייסבוק תעלה אותנו למרכז הבמה, אנחנו נעמוד שם בפסגת הקיר הוירטואלי, למעלה למעלה, גבוהים מכולם, משקיפים מעבר לאופק.


כמי שחיים בחברה תחרותית, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להזדנב מאחור, אנחנו מוכרחים להגיע ראשונים, לכבוש את הפסגה, וירטואלית ככל שהיא. אנחנו עושים הכל (כולל מכירת נשמתנו ואישיותנו) כדי לפלס דרכינו ולהגיע לשם, וגיוס "חברים" זו אחת ההשקעות הנחוצות לכך.

פייסבוק יודעת עלינו פרטים רבים. היא יודעת עלינו יותר ממה שיודעים עלינו החברים הקרובים שלנו. והיא סוחרת בו. אנחנו אלה שמספקים לה מידע מקיף ומפורט על עצמנו.

מעבר לפרטים הטריוויאלים - גיל, מקום מגורים, מקום עבודה, השכלה, מתי התחתנו, למי אנחנו נשואים, מי המשפחה שלנו, החברים הכי קרובים, הדעות הפוליטיות, האג'נדה החברתית וכו'

פייסבוק יודעת מה השיגרה שלנו, מה ההרגלים שלנו - מתי אנחנו קמים בבוקר, עם מי אנחנו משוחחים וגם על מה, עם מי אנחנו שותים את הקפה, מה אכלנו לארוחת הבוקר, באיזו תוכנית טלויזיה אנחנו צופים, כמה פעמים עשינו הפסקת סיגריה, מה אנחנו מרגישים, מה אנחנו חושבים, עם מי אנחנו מתכתבים (גם בתיבת הפרטית), ובעיקר על מה.

פייסבוק "מאזינה" לנו – האלגוריתמים שלה סורקים את השיחות שלנו, והם יודעים מה אנחנו רוצים, מה העדפות שלנו.

באינפורמציה הזו פייסבוק סוחרת, היא "מוכרת" אותה למי שמבצעים בפלטפורמה קמפיינים. פייסבוק מציעה לבעלי עסקים קמפיינים מוגדרים לפרטי פרטים, ברמת פילוח מדוייקת מאד – הם מאפשרים לבעלי העסקים לטרגט את הקהלים עד לרזולוציה מאד גבוהה ומאד מאד מדוייקת.

מתקשים להאמין?

ערכו ניסוי (דומה לזה שנערך בצינור לילה עם נדב בורשטיין) דברו על משהו מטורף, כמו נסיעה לאנטארקטיקה, או לירח, הזכירו בקול רם אדם שלא ראיתים שנים – תוך שעות (אם לא דקות) ספורות, פייסבוק תחשוף בפניכם מודעות פרסום ליעד המועדף עליכם ותציע לכם קשרי חברות עם האדם שהזכרתם.

פייסבוק היא פלטפורמה מדהימה ומרתקת, היא כלי גאוני - רק שאנחנו חייבים לזכור תמיד שאנחנו המוצרים שלה, שהיא סוחרת בנו ושכוס הקפה שלנו היא הלחם שלה.

18 צפיות0 תגובות
bottom of page